The Economist Doğan Medya için üzgün!
 Bir türlü yerli ve milli olmayan Aydın Doğan’ın pılıyı pırtıyı toplayarak elinde ne var ne yok satması Economist’e fena koydu. Türkiye düşmanı rezil dergi Doğan Medya’nın satılması ile ilgili "Son bağımsız medya, rejim yanlısı şirketçe kapıldı" yorumunu yaptı.

İngiliz dergisi Economist’te Aydın Doğan’ın Doğan Grubu’nı satmasıyla ilgili skandal bir haber yapıldı. Türkiye düşmanı dergi söz konusu satışı "Son bağımsız medya, rejim yanlısı şirketçe kapıldı" şeklinde verdi.

TÜRKİYE ALEYHİNE KARA PROPAGANDA!

Economist’in söz konusu skandal haberinde Doğan Medya Grubu’nun uzun yıllardır hükümet tarafından baskı altına alındığı, Türkiye'nin devrilen laik düzeninin sembollerinden biri olarak lanse edilen Aydın Doğan'ın peşinde vergi müfettişleri ve savcıların olduğu ve eğer imparatorluğunu Erdoğan'ın adamlarından birine satmaz ise tutuklanma riski ile karşı karşıya olduğu iddialarına yer verildi. Economist bu iddialarını ise grubun içindeki kaynaklara dayandırdığını savundu.

Türkiye’de basın özgürlüğünün olmadığı yönünde kara propagandayı devam ettiren Economist dergisi böylece Fırat Kalkanı ve Zeytin Dalı harekâtıyla terörün belini kıran Türkiye üzerinde uluslararası kamuoyu baskını oluşturmayı hedefliyor.

SKANDAL İDDİALAR!

İşte Economist dergisinde yayınlanan haberdeki o skandal iddialar;

"Bu ülkenin en büyük medya holdingi sahiplerinden biri için son kurşun oldu. Doğan Medya Grubu uzun yıllardır hükümet baskını altındaydı. Türkiye'nin devrilen laik düzeninin sembollerinden biri olan grubun yaşlanan sahibi Aydın Doğan'ın peşinde vergi müfettişleri ve savcılar vardı."

"Bu satışla Erdoğan ve müttefikleri, başkanlık ve parlamento seçimleri öncesinde neredeyse tüm büyük medya şirketlerini kontrol altına aldı. Türkiye'de dağıtımda olan gazetelerin yüzde 90'ı hükümete yakın işadamlarının elinde."

"Doğan Grubu'nun yeni sahibi Erdoğan Demirören, bu sektöre, medyanın tamamını kontrol altına alma hedefinde olan hükümet tarafından itildi."

"2013 yılında, PKK ile devlet arasında yapılan görüşmelere ait detayların, gazetelerinden birinde yer alması sonrası gerçekleşen bir telefon konuşması sızmış, Türkiye Cumhurbaşkanı tarafından bu konuşmada öylesine azarlanmıştı ki, gözyaşları içinde "bu işe nereden girdim?" diye sorduğu duyulmuştu.”

"Doğan grubu 2009 yılında, Erdoğan hükümetine yakın bir hayır organizasyonu ile ilgili yolsuzluk iddialarının Hürriyet gazetesinde yer alması sonrası 2.4 milyar dolarlık vergi cezasına çarptırılmıştı. Bu ceza sonrası Doğan, grup bünyesindeki Milliyet ve Vatan gazetelerini, 2011 parlamento seçimleri öncesi satmak zorunda kaldı."

"Doğan grubu çalışanları, satışa kaçınılmaz olarak baksalar da, bunun olayın şokunu azaltmadığını söylüyor ve haber merkezindeki havayı cenaze eviyle karşılaştırıyor. Geçmişte lafını sakınmayanların ilk olarak kovulması bekleniyor."

Kaynak: Yeni Akit
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.