Kurban Bayramı ile birlikte, uzmanlar, bu etin sindiriminin zor olabileceğini ifade etti. Bayramlarda artan et ve tatlı tüketimine bağlı olarak mide ve bağırsak rahatsızlıklarının oluşabileceğini belirten uzmanlar, kalp, diyabet ve yüksek tansiyon gibi kronik hastalığı olan kişilerin çok daha dikkatli olmasının önemini vurguladı.

Ölüm katılığına dikkat!

İzmir Şehir Hastanesi Baş Diyetisyeni Dilek Unur, Kurban Bayramı yaklaşırken, et tüketimi konusunda bazı detaylara dikkat çekti. Unur, kesimden hemen sonra etin kas dokusunun sertleşmesi olarak bilinen 'rigor mortis' (ölüm katılığı) durumunun önemini ve bu etin sindiriminin zor olabileceğini belirtti.

Bilgi Üniversitesi İçin Kritik Karar: Binlerce Öğrenciyi Bekleyen Yeni Süreç
Bilgi Üniversitesi İçin Kritik Karar: Binlerce Öğrenciyi Bekleyen Yeni Süreç
İçeriği Görüntüle

"Sertleşen etin tüketilmesi diyare, hazımsızlık ve şişkinlik gibi sorunlara yol açabilir. Bu nedenle eti 12-24 saat bekletmek, sertliğin yumuşamasına ve sindiriminin kolaylaşmasına yardımcı olur" dedi.